zondag 28 augustus 2011

ZARQA Young Care-lijn



Vandaag wil ik jullie wat vertellen over de producten van ZARQA die in de Young Care-lijn zitten. Het zijn producten met antibacteriële dode zee mineralen. Alle producten van ZARQA bevatten geen parfum*, allergenen, kleurstof, parabenen, paraffine en dierlijke extracten en de Young Care-lijn is speciaal voor jongeren met een onzuivere huid. 
* met uitzondering van enkele producten die een zacht hypoallergeenvrij parfum bevatten.

In deze lijn zitten 4 producten:
·         Pure Skin Cream
·         Pure Skin Cleansing Wash
·         Pure Skin Treatment
·         Pure Skin Cleansing Lotion

Ik wil jullie wat vertellen over 2 producten uit de lijn die ik sinds de 2e klas echt intensief gebruik. In de eerste klas had ik erg veel last van puistjes, vooral op mijn voorhoofd. Een vriendin van mijn moeder werkt bij Erica, een natuurwinkel en liet mij de Pure Skin Cream proberen. Ik smeerde het af en toe maar was er niet echt mee bezig. Totdat ik in de zomervakantie thuis kwam van Spanje en een groot deel van mijn puistjes weg waren. Die vriendin raadde mij nog een keer aan om de crème nu iedere dag te gaan gebruiken. En inderdaad, mijn puistjes bleven voor een groot deel weg. Eén keer in de maand kwamen ze wel terug, maar ach daar kon ik wel mee leven!


ZARQA over de Pure Skin Cream; ‘’ZARQA Pure Skin Cream is een vetarme verzachtende crème. Het normaliseert de overmatige talgproductie en beschermt tegen vuil. Puistjes en mee-eters worden voorkomen.
Dankzij het herstelcomplex met Vitamine E en Aloë Vera wordt de huid na gebruik weer gaaf en zacht.’’

Inmiddels gebruik ik ook Pure Skin Cleansing Wash. De crème beviel me goed, maar er was aangegeven dat het een beter effect zou hebben als je alles gebruikte uit de lijn. Ik wilde dat wel eens uittesten. Eerst gebruikte ik het af en toe, ik zag wel een kleine verbetering maar ik vond het maar een gedoe. Je moest het laten schuimen in je handen en daarna je gezicht wassen maar ik vond het onhandig om dat met mijn handen te doen. Mijn T-shirt kwam altijd helemaal onder het water en dat vond ik echt vervelend. Maar een paar maanden geleden kocht ik een gezichtsborsteltje en sinds dien gebruik ik het echt iedere keer dat ik douche. Ik vind dat gemakkelijker, gewoon vanwege het water op mijn kleding en als ik het iedere dag gebruik krijg ik heel veel velletjes op mijn gezicht. Ik douche om de dag en was mijn gezicht dus ook om de dag met de Cleansing Wash. Wel smeer ik mijn gezicht iedere dag in met de crème.


ZARQA over de Pure Skin Cleansing Wash: ‘’Pure Skin Cleansing Wash is een zeepvrije wasgel voor de vette en onzuivere huid. Het antibacteriële Dode Zee mineralen complex en het Salicylzuus zuiveren de huid op milde wijze. Het dringt door tot diep in de poriën. Het reinigt de poriën van vuil, overtollig talg en bacteriën en voorkomt mee-eters en puistjes. De Aloë Vera zorgt voor een kalmerende en verzachtende werking. Bij puistjes op het lichaam kan de Cleansing Wash ook onder de douche gebruikt worden.’’

Zoals je op de eerste foto kan zien heb ik ook de Pure Skin Treatment. Maar ik gebruik dit te weinig om hier echt een duidelijke mening over te kunnen vormen. Ik heb het wel een aantal keer gebruikt en ik vind het een beetje als tandpasta werken.

ZARQA producten zijn bij veel drogisterijen te koop. Niet bij Kruidvat maar wel bij verschillende DA’s en ook bij natuurwinkels zoals Erica.


Ik hoop dat jullie hier iets aan gehad hebben en tot het volgende artikel!


Groetjes Vicky

1 opmerking: